Pages

About Me

My photo
Simple me. Less talk in reality but talk a lot in my head.

Thursday 24 November 2011

#43

Semuanya bermula ketika aku mengemas ruang belajar aku tadi .
Secara tiba-tiba , aku terimbas kembali kenangan aku sewaktu zaman persekolahan dahulu .

2000 - Aku mulakan hidup aku sebagai seorang pelajar di Tadika . Banyak benda yang aku dah buat masa tu . I dance . I found new friends . Mula mengenal dunia . Banyak lagi . 
2001 - Darjah satu . Masih kecil lagi . Tak tahu apa-apa . Berasa bangga apabila mendapat 100% dalam Mathematics ketika peperiksaan akhir tahun . 
2005 - Di Sekolah Rendah Agama Sri Pantai , waktu UPKK . Result memang baik sangat . Banyak A . Alhamdulillah . 
2006 - UPSR + UPSRA . TENSION ! Nasib baik result tak teruk sangat . Banyak A .
2007 - Ketika ini , aku mula mengenal dunia . Suasana belajar mula berubah . Tingkatan 1 . I met new friends + teachers again . Pada tahun ni , aku mula jadi pengawas ketika dihujung tahun . 
2009 - PMR ! Again . Tension ! Tiga tahun jadi pengawas . Alhamdulillah , tak teruk sangat result . Tidak ada A , tidak ada D , tidak ada E dan tidak ada G . 
2010 - Tingkatan 4 . Ambil aliran SCIENCE TULEN . Rasa menyesal pun ada juga . Tapi tidak mengapa , belajar dari kesilapan . Masih ingat lagi , 20 March 2010 , sekolah aku dijemput untuk membuat persembahan lakonan dekat hotel sebelah Mid Valley and I was like "Woww !! Macam mimpi je !" . And then , again , sekolah aku dijemput sekali lagi oleh The Star *surat khabar* untuk membuat persembahan sekali lagi . And it was a day after my birthday . On Aug12 . Hadiah terbaik yang pernah aku dapat . Pada Aug19 , muka kami yang membuat persembahan keluar dalam akhbar The Star . Rasa nak menangis je . And again , before my final exam , sekolah aku dijemput sekali lagi untuk membuat persembahan lakonan tersebut buat kali ketiga di universiti *tak ingat kat mana* . Tapi , kami terpaksa menolak sebab exam . And I was a bit down at that time .
2011 - My final year in school life . Tingkatan 5 . SPM . Macam-macam benda yang berlaku tahun ni . Terasa semua benda yang aku buat pada tahun ni merupakan perkara yang terakhir yang aku akan lakukan . Dan ketika inilah aku teringat macam-macam benda . Bermula tahun inilah aku mengenal apa erti CINTA . Bermula tahun inilah , aku mengenal erti PENGHARGAAN . Bermula pada tahun inilah , aku mengenal erti BENCI . Bermula pada tahun ini jugalah , aku mengenal erti KEHIDUPAN SEBENAR . Realiti . Belajar menerima hakikat , dan banyak lagi . Now , tinggal dua subjek lagi untuk mengakhiri zaman persekolahan ini . I feel like crying . In the same time , I'm happy . No more babbling from teachers . 

That's all . Thank you sebab MENGINTIP BLOG yang tak seberapa ni . Sorry , post kali ni BOSAN sangat .

No comments:

Post a Comment